Obserwatorzy

Kontakt

Wydawnictwa, bądź osoby zainteresowane współpracą zapraszam do kontaktowania się ze mną poprzez e-mail: booksunset0077@gmail.com

Łączna liczba wyświetleń

Popularne posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.

O mnie

Moje zdjęcie
Jestem Kamil mam 19 lat, prowadze instagram'a ksiazkowego pod nazwa @booksunset i bloga pod ta sama nazwa :) Lubie grac na gitarze,spiewac,czytac ksiazki of course oraz ogladac seriale i rysowac.
wtorek, 30 maja 2017

"Szklany Tron" - Sarah J Maas

Szklany tron to już wręcz klasyk! Każdy fan książek fantasy powinien się z nią zaznajomić. Pozycja ta jest w moim odczuciu jedną z tych, które po prostu trzeba przeczytać! Szklany tron to moc wrażeń, ale ukazuje on także chęć przetrwania, upartość w dążeniu do celu, moc przyjaźni, a także ma w sobie nie wątpliwie coś magicznego.



"Ludzie mieli w sobie dobro. Trzeba było go tylko poszukać, ale zawsze można było trochę znaleźć. Nie inaczej." - Sarah J Mass

"Szklany Tron" opowiada historię Celaeny, to siedemnastoletnia dziewczyna, znana jako najlepsza zabójczyni w całym Adarlanie, jej zdolności przechodzą już do historii i to jak genialna jest w swoim fachu, chyba każdy zna jej imię i wie kim jest.. no może po za tym ile ma lat. Celaena jest młoda i niesamowicie piękna. Jej nietuzinkowy charakter jest naprawdę intrygujący, a zarazem genialny. Niestety pewnego dnia zostaję zdradzona, być może popełniła jakiś błąd, ale nie ma pojęcia jaki i kto mógłby się jej przeciwstawić. Celaena zostaje złapana i wywieziona do najcięższego obozu pracy jaki istnieje, do kopalni w Endovier. Nasza główna bohaterka była tam rok co jest wręcz nie możliwe. Ludzie tam giną z głodu, zmęczenia, chorób czasami tylko po dniu, czasem po kilku godzinach, zdarzają się ludzie którzy są tam dłużej, ale nikt nie przeżyłby roku, a jednak Celaenie się to udało. Pewnego dnia przez księcia Doriana zostaje złożona jej propozycja albo się zgodzi albo zostanie do końca życia w kopalni. Postawiona przed nią propozycja polega na tym, że weźmie udział w konkursie na królewską obrończynie. Jeśli wygra podpisze kontrakt na 4 lata służby u króla Adarlanu, a po 4 latach wszystkie jej zabójstwa i przewinienia zostaną zmazane i odzyska jej najbardziej upragnioną rzecz czyli wolność. Czy jej się uda? Czy da radę przejść turniej i pokonać rywali? tego dowiecie się w książce. Czy to wszystko? Oczywiście, że nie! Istnieje jeszcze pewna tajemnica oraz pewne zakazane słowo w świecie w przedstawionym w Szklanym tronie czyli..magia.




Szklany tron planowałem przeczytać już od dawna i naprawdę nie wiem czemu tak go odwlekałem, bo historia jest po prostu świetna więc radze wam aby nie czekać tylko czytać, bo dla takich historii warto. Przed lekturą szklanego tronu przeczytałem jedną z nowelek, a mianowicie "Zabójczyni i władca piratów", która świetnie wprowadziła mnie w świat przedstawiony w "Szklanym Tronie".
W książce podoba mi się bardzo humor, wielokrotnie wybuchałem śmiechem oraz prawie wszystkie te moment zaznaczyłem i wyszło ich dość sporo.
Akcja jest świetnie poprowadzona, czyta się to bardzo przyjemnie i co najważniejsze nie jest to nudne. Często podczas czytania łapałem się na tym, że gdy miałem przerwać czytanie nie potrafiłem i zawsze mówiłem jeszcze tylko ta strona i kończę i zazwyczaj nie kończyłem więc to o czymś świadczy.
Styl pisania autorki jest ciekawy i ma w sobie to coś co umila nam tylko czytanie i to bardzo! Mówiąc tak o wspaniałym stylu pisania autorki nie można też nie wspomnieć o bohaterach, których wykreowała, ponieważ są oni po prostu każdy z osobna cudownie stworzeni, ci bohaterzy mają swój unikatowy charakter oraz czuć w nich ten ludzki pierwiastek. Obecnie moimi ulubionymi bohaterami są oczywiście Celaena, Chaol, Nahemia oraz Philippa. Świat wykreowany przez autorkę jest równie genialny i bardzo dopracowany. Mamy tu zupełnie inny świat, języki kulturę, religie a nawet architekturę, wszystko jest inne i po prostu magiczne.
Książka wywarła na mnie naprawdę duże wrażenie oraz spędziłem fajny czas z tą książka więc polecam ją każdemu. Moim zdaniem się nie zawiedziecie i tak samo jak mi spodoba się wam ta książka. Historia ta ma w sobie to coś co trudno jest mi nawet opisać słowami, ale naprawdę wam ją z całego serca polecam. Ja zabieram się teraz za "Koronę w mroku" czyli drugą część, której już nie mogę się doczekać!
Książce przyznaje 5/5 gwiazdek,ponieważ nie potrafię w niej znaleźć ani jednej rzeczy, która by mnie drażniła lub irytowała stąd moja wysoka ocena.
Za możliwość zrecenzowania tej książki oraz danie mi szansy bardzo dziękuje wydawnictwu Uroboros za co jestem im bardzo wdzięczny i bardzo się cieszę.
Pozdrawiam! Do następnego posta!


★★★★★/5

0 komentarze:

Prześlij komentarz