Obserwatorzy

Kontakt

Wydawnictwa, bądź osoby zainteresowane współpracą zapraszam do kontaktowania się ze mną poprzez e-mail: booksunset0077@gmail.com

Łączna liczba wyświetleń

Popularne posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.

O mnie

Moje zdjęcie
Jestem Kamil mam 19 lat, prowadze instagram'a ksiazkowego pod nazwa @booksunset i bloga pod ta sama nazwa :) Lubie grac na gitarze,spiewac,czytac ksiazki of course oraz ogladac seriale i rysowac.
poniedziałek, 20 listopada 2017

"Dwór cierni i róż" - Sarah J Maas

„Dwór cierni i róż” to walka o nadzieję, miłość i dobro, to właśnie te wartości napędzają akcję tej powieści.  Książka ta przepełniona jest prawdziwą magią, i nie chodzi tu o tą wymyśloną przez autorkę, ale o taką, którą sami możemy poczuć. Magia jest wokół nas, ale zawiera w sobie zarówno róże jak i ciernie. Ta opowieść to niezmienne wpadanie w ciernie i pływanie w morzu róż.



Bezbrzeżna biedota i ciągła walka o przetrwanie w labiryncie życia. Feyra musi wybrać dobrą ścieżkę, bowiem to jej wybory i dokonania decydują o dalszym losie rodziny, który już teraz jest marny. Przeszłość z pieniędzmi i bez zmartwień odeszła w zapomnienie i została zmielona w pył. Trzeba podejmować decyzje, bo to one wpływają na los rodziny Feyry. Łuk naciągnięty, chwila wahania i strzał, potem drugi. Wilk nie żyje, a Feyra wpada w lawinę kłopotów, gdyż jej cel okazał się być magicznym stworzeniem fae. Życie Feyry wisi na włosku, może zginąć lub udać się do magicznej krainy zwanej Prythianem wraz z Tamalinem, czyli jednym z fae wysokiego rodu. Wybór nie jest łatwy, ponieważ każdy jej krok okaże się tragiczny w skutkach zarówno dla jej rodziny, jak i niej samej. Jaką decyzję podejmie Feyra?




Ta książka była dla mnie wyjątkowo miłym zaskoczeniem, bo nie spodziewałem się po niej czegoś super, ponieważ bałem się, że to nie dla mnie. Jako, że raczej tą pozycje zachwalały kobiety, miałem pewne obiekcje w stosunku do tej książki, ale mimo wszystko naprawdę zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie. Długo też mówiłem, że raczej nie sięgnę po tą serie, ale stwierdziłem, że zaryzykuję i może się polubimy, i tak też się stało. Od samego początku mi się podobało, chociaż pojawił się pewien fragment, który był dla mnie po prostu nudny, ale na szczęście był to okres przejściowy, a książka bardzo zapulsowała, zwłaszcza dzięki wydarzeniom, które odgrywały się pod koniec.
Jeśli chodzi o akcję, to była dość różnorodna, gdyż były fragmenty w których za wiele się nie działo, ale także takie, w których działo się mnóstwo. Wolałbym, żeby było to bardziej wypośrodkowane, ale za to niektóre momenty, bardzo rekompensują te spokojniejsze chwile.
Bohaterowie tej książki są dosyć dobrze rozwinięci i mają ciekawe osobowości. Niestety niektórzy z nich są pod pewnymi względami podobni do tych z innej serii autorki, mianowicie do „Szklanego tronu”.  
Moim ulubionym bohaterem jest Lucien, ale bardzo lubię również Neste, Alis oraz Tamalina. Bardzo intrygującymi bohaterami byli również Attor czy Amarantha. Świat wykreowany przez autorkę jest przedstawiony w naprawdę rewelacyjny sposób. Zwłaszcza spodobał mi się np. podział na dwory, jak i wiele innych aspektów, ale nie chce wam za wiele zdradzać.
Pióro autorki jest mi dobrze znane, i nie muszę tu zbyt wiele mówić, bo moim zdaniem Maas pisze świetnie, ponadto ma naprawdę dobre pomysły. Jednak powielanie motywów z innej serii jest trochę słabe. Mimo wszystko naprawdę lubię jej książki i jak na razie nigdy się na żadnej nie zawiodłem.
Podsumowując, książka była bardzo dobra i chociaż miała swoje gorsze momenty, naprawdę dobrze się bawiłem, czytając ją. Było to miłe zaskoczenie, dlatego przyznaje tej książce 4,5/5 gwiazdek.

Za możliwość przeczytania tej książki bardzo dziękuję wydawnictwu Uroboros.


13 komentarzy:

  1. Już od dawna słyszę same zachwyty o tej książce i kusi mnie, żeby ją mieć u siebie i przeczytać. Może w końcu nadarzy się okazja i nie będę "sto lat za murzynami" hahah :D
    Buziaki! ;* Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest mnóstwo zachwytów tą książka i ja też ją polecam :D

      Usuń
  2. Od dawna w planach. Z nadchodzącym roku muszę ją koniecznie przeczytać. I kolejne części również.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piszesz bardzo rozbudowane zdania, aż idzie się zakręcić :D Myślę, że następny tom spodoba Ci się bardziej, bo akcja przyśpiesza i nie ma tam już tak długich opisów i przerw w wydarzeniach :) Promocja książek Maas robi na mnie nieustanne wrażenie, gdzie nie spojrzeć tam Dwory, albo Szklany Tron, aż świerzbi, żeby przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy, że podoba ci się mój styl pisania :D Każdy chyba najbardziej zachwala 2 tom, więc zobaczymy jak to będzie :) Jeśli chodzi o promocje, to prawda, gdyby nie ona prawdopodobnie bym się nie skusił :P

      Usuń
  4. Feyra nawet trochę cię nie irytowala? Zazdroszczę,haha. Ciekawa recenzja. Podzielam twoją opinię, ale Tam lina nie luvie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie czytałam, ale mam już ją na swojej półce. Mam wątpliwości co do tej serii czy aby na pewno mi się spodoba, a nie chciałabym się zawieść i tak jakoś odkładam to w czasie, żeby ją przeczytać. A do tego dochodzi prawie całkowity brak na czytanie, bo za chwilę czeka mnie matura.

    Pozdrawiam
    mylovearebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to taka książka niespodzianka i jednym się spodoba drugim nie, warto moim zdaniem spróbować :) W czasie przygotowania do matury też brakowało mi chwili na czytanie, ale można to ogarnąć jeśli się chce. Trzeba tylko dobrze organizować sobie czas :)

      Usuń
  6. Coś czuję, że na święta jeszcze raz będę czytać całą serię ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziewczyny z Jeży cały czas rozprawiają na temat tej autorki. XD Ja raczej zbyt szybko się nie skuszę, jednak niewykluczone, że płeć piękna jeżowa wywrzeć na mnie presję, aby urealnić mityczne "kiedyś". :D

    Pozdrawiam jeżowo
    Nikodem z https://zaczytanejeze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że zawsze warto próbować nowych rzeczy i nie iść za opinią tłumu :P Dlatego ja spróbowałem, opis mi się spodobał i postanowiłem, że sięgnę :P

      Usuń