Obserwatorzy

Kontakt

Wydawnictwa, bądź osoby zainteresowane współpracą zapraszam do kontaktowania się ze mną poprzez e-mail: booksunset0077@gmail.com

Łączna liczba wyświetleń

Popularne posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.

O mnie

Moje zdjęcie
Jestem Kamil mam 19 lat, prowadze instagram'a ksiazkowego pod nazwa @booksunset i bloga pod ta sama nazwa :) Lubie grac na gitarze,spiewac,czytac ksiazki of course oraz ogladac seriale i rysowac.
piątek, 5 stycznia 2018

"Król kier" - Aleksandra Polak

„Król kier” to historia młodej dziewczyny – Alicji, która jest już w klasie maturalnej, a takie hasła jak egzamin dojrzałości czy studniówka to jej chleb powszedni. Wiedzie ona normalne życie licealistki, przeżywa mniejsze i większe kryzysy, a także jak magnes przyciąga pecha. Z pozoru to zwyczajna historia, ale wszystko się zmienia, gdy w życiu naszej głównej bohaterki pojawia się tajemniczy chłopak Hadrian. Ich spotkanie nie raz wywróci życie Alicji do góry nogami i to w sposób absolutnie niezwykły. Co kryje w sobie ten chłopak? Tę tajemnicę i wiele innych odkryjecie w książce!



Chciałbym zacząć od tego, że obawiałem się tej książki, gdyż inni nie wypowiadali się za dobrze o tej pozycji, ale ja doświadczyłem pozytywnego zaskoczenia. Może zacznę od tego, że spodziewałem się tu powieści z gatunku fantasy i się doczekałem, ale po około 200 stronach, więc no jest to jeden z minusów, które chciałbym na początku wymienić, aby później przejść do plusów. Pierwsze 200 stron były dla mnie kłopotliwe, bo z jednej strony jest to za długie przeciąganie wątku obyczajowego, a z drugiej strony dzięki temu możemy zaprzyjaźnić się trochę z bohaterami i lepiej ich poznać. Trzeba także dodać, że koncepcja jest na początku bardzo schematyczna i z lekka przypomina amerykańskie high school w polskiej szkole, co trochę się ze sobą gryzie, dokładając do tego związkowe perypetie głównej bohaterki. Można powiedzieć, że to minus, ale w sumie mi się to dobrze czytało, chociaż niewątpliwie obniżyło to poziom książki. Dlatego też określiłbym tę książkę jako lekką lekturę. Jest tu też kilka błędów logicznych jak np. to, że jeden z głównych bohaterów podróżował po świecie i w sumie nie znamy jego narodowości, ale wiemy, że w Polsce jest od kilku miesięcy (bodajże), dlatego zastanawia mnie fakt, jak on tak dobrze mówi po polsku, będąc w kraju dopiero kilka miesięcy. Przechodząc do plusów, to mamy tu naprawdę fajnych bohaterów, którzy nie są płascy i można się z nimi zżyć oraz ich polubić. Bardzo interesujący wątek fantastyczny to zdecydowanie jeden z atutów. Końcówka książki była po prostu świetna i naładowania akcją. A to wszystko wieńczy bardzo przyjemny styl autorki, co w gruncie rzeczy dobrze o niej świadczy, szczególnie że to jej pierwsza książka. 
Słowem podsumowania, powieść czytało mi się bardzo dobrze i jestem zadowolony, pomimo kilku minusów, i nie mogę się doczekać kolejnej części.
Musicie koniecznie sięgnąć po tę książkę! Może też tak się wam spodoba jak mi. Idealna książka na zimowy wieczór, zwłaszcza że akcja dzieje się o tej porze roku.
Tej pozycji przyznaję 4/5 gwiazdek.
Za możliwość przeczytania książki dziękuje wydawnictwu Czwarta strona.

Miłego dnia!

Kamil




3 komentarze:

  1. Ta książka do mnie nie przemawia, ale fajnie, że spodobała się Tobie :D
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia. Mnie ta książka nie zachwyca, a bohaterka wręcz denerwowała XD. Więc nie podobała mi się, ale cieszę się, że tobie tak.
    pozdrawiam,
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że sięgnę kiedyś po tę pozycję, bo uwielbiam fantastykę w każdym wydaniu. Ponadto śledzę naszych rodzimych autorów, ich ścieżki twórczości - mamy sporo pisarzy kryminałów, romansów, obyczajówek i fantastyki wysokich lotów... Czas więc poznać trochę nieralizmu w świecie nastolatków. ;)

    Pozdrawiam ciepło,
    Wilcza Dama ^^

    OdpowiedzUsuń