Obserwatorzy

Kontakt

Wydawnictwa, bądź osoby zainteresowane współpracą zapraszam do kontaktowania się ze mną poprzez e-mail: booksunset0077@gmail.com

Łączna liczba wyświetleń

Popularne posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.

O mnie

Moje zdjęcie
Jestem Kamil mam 19 lat, prowadze instagram'a ksiazkowego pod nazwa @booksunset i bloga pod ta sama nazwa :) Lubie grac na gitarze,spiewac,czytac ksiazki of course oraz ogladac seriale i rysowac.
niedziela, 3 września 2017

"Kasacja" - Remigiusz Mróz

Kasacja to rewelacyjny kryminał prawniczy, który porwał mnie już od swoich pierwszych stron i naprawdę ciężko mi było się od niego oderwać. To moje pierwsze spotkanie z twórczością Remigiusza Mroza i na pewno nie ostatnie, gdyż autor trafił w dziesiątkę mojego gustu czytelniczego! To jest to co uwielbiam czyli: nieprzewidywalność, świetnie poprowadzona akcja, bardzo barwni bohaterzy, a do tego wszystkiego genialny styl autora! Czego chcieć więcej? Chyba niczego, bo autor pisze swoje książki w błyskawicznym tempie więc na następne książki długo czekać nie musimy!



Zacznijmy od początku czyli od morderstwa. Syn bardzo znanego biznesmena, a przy tym bardzo bogatego, z nie wiadomo jakiego powodu zabija dwie osoby. Nie dość, że zabił to jeszcze ze szczególnym okrucieństwem. Ponadto przez 10 dni trzymał swoje ofiary we własnym mieszkaniu. Jak gdyby nigdy nic ze stoickim spokojem otwiera drzwi policji i zupełnie się nie przejmuję faktem, że dowody jego zbrodni są na wyraźne podstawione funkcjonariuszom pod nos. Zebrany materiał dowodowy świadczy jasno o jego winie. Sprawa jest prosta i wręcz z góry wygrana. Jednak czyny nie mogą zostać bez osądzenia. Naszego mordercy będzie bronić bardzo szanowana pani mecenas Joanna Chyłka która słynie ze swojego nietuzinkowego charakteru oraz tego, że pracuje w bezwzględnej korporacji mieszczącej się w stolicy. Ale spokojnie nie jest sama, bo w tej sprawie pomaga jej młody aplikant Kordian Oryński. Niestety Chyłka i Oryński nie mają łatwego zadania z takiego względu, że ich klient nie przyznaje się do winy ani nie mówi, że jest mordercą.



Tak jak już wspominałem na początku ta książka bardzo mi się bardzo spodobała. Byłem już od dawna bardzo ciekaw tej książki ze względu, że mnóstwo osób polecało i się nie zawiodłem. Miałem też okazję zamienić z panem Mrozem kilka słów na warszawskich targach książki i naprawdę odebrałem bardzo pozytywne wrażenie. Ale już wracając do książki to naprawdę bardzo dobrze mi się ją czytało i myślę, że w najbliższym czasie pochłonę kolejne części z Chyłką i Zordonem (Oryńskim). Bardzo się też cieszę, że wreszcie spróbowałem sięgnąć po kryminał, ponieważ jest to moje pierwsze spotkanie i do tego bardzo udane i myślę, że teraz będę sięgał po więcej książek tego typu.
Akcja płynie bardzo szybko, ale jest taka wyważona i nie mamy tu zbyt wielkiego natłoku co bardzo lubię i cenie sobie w książkach. Wszystko poprowadzone zostało w bardzo ciekawy sposób i naprawdę nie ma o co się tu przyczepić. Sprawa, która jest tu przedstawiona jest bardzo intrygująca i coraz bardziej nas wciąga i pobudza do myślenia, ale jednak nie jest to takie łatwe i przywidywalne co jest następną zaletą tej książki.
Bohaterowie są po prostu fantastyczni i to każdy z osobna. Polubiłem tu naprawdę wszystkich bez względu na to czy jest to czarny charakter czy nie. Jednak chyba jak wszyscy, którzy czytali pokochałem team Chyłka i Zordon, tyle razy uśmiałem się podczas ich słownych przepychanek, że nie da się tego zliczyć, a te najlepsze zaznaczyłem żeby kiedyś do nich wrócić. Nie mogę też pominąć Kormaka, którego również bardzo polubiłem. Każdy z tych bohaterów jest jakiś i to jest w nich fajne.
Styl pisania autora jest naprawdę bardzo przyjemny i sprzyja tylko wygodnemu czytaniu. Strony ulatywały mi przez palce i bardzo było mi przykro, że to tak szybko się kończy, bo historia była rewelacyjna, a dodatkowo zżyłem się z bohaterami wykreowanymi przez autora.
Krótko mówiąc dostałem w ręce wyśmienitą książkę i bardzo się cieszę, że wreszcie sięgnąłem po Kasacje!
Książce bez dwóch zdań przyznaję 5/5 gwiazdek!
Za możliwość zrecenzowania książki dziękuję wydawnictwu czwarta strona!
Pozdrawiam serdecznie!
Kamil

★/5

5 komentarzy:

  1. Czy fakt, że używasz kolorowych karteczek w zaznaczonym tekście maniakiem znaczenie? Jedne ważniejsze od drugich, czy coś?

    Mam jedną książkę Mroza, ale przyznam, że niezależnie od tego jakby mi się spodobała (nie czytałem jeszcze), przeraża mnie tempo z jakim pojawiają się kolejne jego twory. Zastanawiam się, kiedy skończą mu się pomysły xD

    Sprawdzaj tekst przed publikacją, bo (sorry za czepialstwo) pojawiło się w nim sporo stylistycznych i interpunkcyjnych baboli. Polecam pisać w Wordzie lub innym edytorze z korektoremi, bo hurtem można poprawić niektóre "omsknięcia palców na klawiaturze" ;)

    Co do treści. Kryminały to naprawdę nie moja bajka, ale może sięgnę po pozycję, którą mam u siebie na półce. Już nie pamietam, co to za książka, ale może się skuszę... Na "Szklany Tron" się skusiłem, więc chyba muszę zaufać twojej ocenie xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o karteczki to nie, po prostu zaznaczałem 3 kolory na przemian.
      Nie wiem jak to jest z innymi książkami Mroza, ale ta mi się bardzo podobała :)
      Jeśli chodzi o błędy to stram się je poprawiać jednak w przypływie weny piszę w bardzo szybkim tempie i może dlatego się one wkradają. Drugim czynnikiem jest też zmęczenie, bo jaby nie patrzeć to pisze recenzje po 2h minimum a dochodziło to nawet do 3,5 więc później jak już skończę to nie mam już siły na czytanie i szukanie błędów .Mimo wszystko dzięki za radę postaram się tego pilnować.
      Ciesze się, że Cię zachęciłem do przeczytania coś od Mroza i, że spodobał Ci się Szklany tron :D
      Pozdrawiam serdecznie!
      Kamil

      Usuń
    2. Jeśli nie masz czasu i jesteś zmęczony itd. zawsze możesz skorzystać z pomocy bety. Sam korzystam z pomocy z zewnątrz w przypadku swoich dwóch opowiadań (Raven Wing staram się prowadzić samodzielnie, więc nie jest na pewno idealnie), ale przyznam szczerze, porady osób, które na języku polskim znają się lepiej ode mnie, naprawdę sporo dają :)

      Ja swego czasy korzystałem z tej strony: http://betowanie.blogspot.com/, ale obecnie mam wprawionych w tym boju przyjaciół z sieci :D

      Na swojego Mroza patrzyłem dzisiaj, ale ostatecznie wybrałem, co innego :D Jeszcze nie nadszedł ten czas dla mnie :D

      Usuń
  2. Czytałam "Kasację" - była ciekawa, przy zakończeniu szczenna mi opadła, ale jakoś nie ciągnie mnie do kolejnych książek Pana Mroza aż tak bardzo. Przeczytam na pewno, ale przeraża mnie fakt, że jego książki powstają w takim tempie.. :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja odebrałam podobnie tą książkę. Podoba mi się jego styl pisania. Mimo, iż czasami jest przewidywalny to szybko potrafi wzbudzić w człowieku wahania. Tu nie można czuć się pewnym :) ja już po Zaginięciu, a przede mną Rewizja i Immunitet 😊😀

    Pozdrawiam
    Bookwormpl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń