Obserwatorzy

Kontakt

Wydawnictwa, bądź osoby zainteresowane współpracą zapraszam do kontaktowania się ze mną poprzez e-mail: booksunset0077@gmail.com

Łączna liczba wyświetleń

Popularne posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.

O mnie

Moje zdjęcie
Jestem Kamil mam 19 lat, prowadze instagram'a ksiazkowego pod nazwa @booksunset i bloga pod ta sama nazwa :) Lubie grac na gitarze,spiewac,czytac ksiazki of course oraz ogladac seriale i rysowac.
czwartek, 24 sierpnia 2017

"Król kruków" - Maggie Stiefvater

Król kruków to książka która zabierze was w niesamowicie mroczny, tajemniczy, ale i przede wszystkim magiczny klimat. Karty tarota czy takie pojęcia jak medium, wróżka itp. to wszystko znajdziecie w tej pozycji. Przeznaczenie, poszukiwania, tajemnica - to również ważne terminy które są jednymi z głównych motywów w Królu kruków.



Król kruków to powieść opowiadająca historię pewnej dziewczyny o imieniu Blue oraz pewnej paczki znajomych którzy uczęszczają do elitarnej szkoły. Blue nie jest zwykła dziewczyną, bowiem jest ona wróżką, a konkretniej medium który jest swego rodzaju ładowarką mocy dla innych wróżek.
Jest to dość rzadka umiejętność, ale bardzo przydatna innym, a zwłaszcza jej rodzinie z którą mieszka. Jakby tego było mało na Blue nałożona jest klątwa, która mówi, że jeśli Blue pocałuje chłopaka którego pokocha to ten umrze. Każda wróżka w rodzinie i z poza przepowiada jej taki los więc Blue nie ma wyjścia i musi się z tym pogodzić. Nasz główna bohaterka ma dwie zasady, pierwsza: trzymać się z dala od chłopców, a druga: trzymać się od chłopców z krukiem na piersi. A kruczy chłopcy* to nie wątpliwie Gansey, Adam i Ronan, którzy szukają  tak zwanych lini mocy oraz Glendowera, ale dlaczego i kto to jest? Czy losy Blue i chłopaków się połączą? Ta książka jest bardzo tajemnicza, ale to wy sami musicie odkryć jej tajemnice żeby się przekonać.





Z tą książką mam trochę problem, ponieważ trudno mi ją ocenić. Powiem tak, książka nie była ani rewelacyjna ani bardzo fajna, po prostu moim zdaniem była średnia. Klimat panujący w tej książce moim zdaniem był bardzo dziwny i mroczny co z jednej strony mi się podobało, bo podkręcało tą tajemniczość tej historii, ale z drugiej strony wszystko wydawało mi się takie dziwne i abstrakcyjne, nie wiem czemu, ale czułem jakby śmierć wręcz pochylała się nad wszystkimi. Trudno jest mi to opisać, ale myślę, że atmosfera jaka tam panuje jest bardzo specyficzna. Akcja płynie tu bardzo wolno, a w sumie prawie jej nie ma przynajmniej na początku, ale na szczęście później już się rozkręca. Czasami czułem się jakby czytał jakąś powieść obyczajową, ponieważ jest tu bardzo dużo opisów. Czasami te opisy były naprawdę ciekawe i przedstawiały pewne problemy z którymi zmagali się bohaterzy, czy też były ich osobistym portretem. Jednak myślę, że gdyby akcja byłaby bardziej rozbudowana to ta książka wiele by zyskała. Bohaterowie są tu dość głęboko przedstawieni a ich wizerunek jest naprawdę ciekawy. Jedyną osobą która mnie niesamowicie irytował i denerwowała był to Ronan Lynch, którego po prostu nie trawię z wielu powodów, a zwłaszcza z powodu jego zachowania. Na początku miałem też problem z Gansey'em, ale na szczęście zmieniłem zdanie i lubię jego postać, ale nie wątpliwie posiada pewne wady, mimo to na razie daje mu szansę i go lubię. Najlepszym bohaterem tej książki jest zdecydowanie Adam, który jest moim zdaniem najbardziej barwną postacią, a przede wszystkim odznacza się on taką swoistą ludzkością w odróżnieniu od innych. Ale oczywiście też bardzo lubię Blue, Persefonę oraz Calle i Maure. Świat przedstawiony w książce jest bardzo trudny dla mnie do ocenienia, ponieważ jak na razie jest dla mnie po prostu dziwny, to nie znaczy, że mi się nie podoba, ale też nie potrafię na tę chwilę zbyt wiele o nim powiedzieć i moich odczuciach. Podsumowując książka była okey, ale nic więcej mimo wszystko jestem ciekaw kolejnych części, które mam nadzieję, że bardziej mi się spodobają. Myślę, że ta książka nie każdemu się spodoba, ale to nie znaczy, że nie warto spróbować i samemu ocenić, ponieważ zdania o tej książce są bardzo podzielone.
Książce przyznaję 3,5/5 gwiazdek ze względu na to, że końcówka tej książki naprawdę mi się spodobała co podbiło jej ocenę.
Za możliwość zrecenzowania tej książki dziękuję wydawnictwu Uroboros.
Pozdrawiam serdecznie! 
Kamil :)


★★★✰/5
Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwo uroboros logo

3 komentarze:

  1. Cały czas zastanawiam się czy przeczytać "Króla kruków". Chyba zaryzykuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak dawno czytałam tą książkę, że nie pamiętam czy mi się podobała czy nie.
    W posiadaniu mam również 2 tom, więc zanim zacznę go czytać będę musiała wrócić do "Króla kruków".
    Pozdrawiam
    mylovearebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Planowałam przeczytać "Króla kruków" ze względu na mroczny tytuł i cudowną okładkę. Po Twojej recenzji widzę, że na prawdę jesteś rozbity w stosunku do tej książki. Może potrzeba trochę czasu, aby to rozgryźć? Może coś się zmieni po drugim tomie? Chętnie wyrobię sobie swoje zdanie na temat tej pozycji chociaż żałuję, że ta akcja nie płynie zwarcie i dynamicznie - to duży minus. Niemniej jednak, nie zaszkodzi spróbować.
    PS Coraz więcej kota! To dobry znak, haha <3
    Pozdrawiam, Marta.

    OdpowiedzUsuń